Pozycjonowanie Shoper wymaga stworzenia odpowiedniej koncepcji strategicznej. Jednak bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia łatwo można wpaść w lawinę pułapek. W związku z tym przedstawiliśmy Ci potencjalne problemy podczas pozycjonowania, na które musisz szczególnie zwrócić uwagę.
Jeśli pozycjonowanie sklepu na Shoper wydaje Ci się zbyt wymagające, to na naszej stronie internetowej możesz umówić się na bezpłatną konsultację, podczas której doradzimy Ci, co powinieneś zrobić!
Największe problemy SEO
-
Działania Black Hat SEO
Black Hat SEO to złośliwe działania SEO, które próbują manipulować pozycją witryny w wyszukiwarkach. Należy pamiętać, że Google szybko reaguje na tego typu praktyki. Nawet jeśli chwilowo znajdziesz się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, to szybko z niej spadniesz i otrzymasz karę, przez co w przyszłości trudniej będzie Ci znaleźć się na tak dobrej pozycji.
2. Źle dobrane słowa kluczowe w treści
Musisz uważać, aby nie używać zbyt dużej lub małej liczby słów kluczowych. Dużym błędem jest upychanie fraz, ponieważ wyszukiwarki traktują te działania jako spam, obniżając pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
3. Brak responsywności witryny
Obecnie największa liczba wyszukiwań pochodzi ze smartfonów. Musisz więc pamiętać, aby iść na bieżąco z rozwojem technologicznym i stać się responsywnym! Ekran małych urządzeń ma zupełnie inne proporcje niż ekran komputera. Responsywne projektowanie stron internetowych to termin, który odnosi się do projektowania strony internetowej w celu odpowiedniego prezentowania treści zarówno na większych, jak i mniejszych ekranach. Algorytmy Google poświęcają temu problemowi dużą uwagę. Konieczne jest zatem przygotowanie strony, tak aby użytkownik mógł efektywnie z niej korzystać.
4. Źle przygotowane opisy produktów
Stworzenie dobrego opisu produktu wymaga indywidualnego podejścia. Muszą one być angażujące i przyciągające uwagę potencjalnego klienta. To właśnie tutaj frazy kluczowe powinny być odpowiednio dobrane i pogrubione. Pamiętaj, aby unikać zbędnego upychania słów kluczowych. Nie powinno także zabraknąć szczegółowych informacji o produkcie, takich jak specyfikacje i wymiary.
5. Brak analizy zmian algorytmów
Niestety algorytm wyszukiwarki stale ulega zmianom, a brak wiedzy na ten temat i niesystematyczność w działaniu może przynieść Ci więcej szkody niż pożytku. Dlatego pomyśl o zatrudnieniu doświadczonej agencji SEO, która jest na bieżąco ze zmianami Google.
Pozycjonowanie Shoper – unikaj błędnych działań
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jakich pułapek powinieneś unikać. Jeśli Twoja witryna ma już nałożoną karę i związane z tym problemy, to postaraj się jak najszybciej je rozwiązać!