Prowadzenie własnego biznesu opartego na sprzedaży online lub w głównej mierze związanego z internetem, wymaga od przedsiębiorcy prowadzenia dobrze przygotowanej strony www. Od jej zaplecza technicznego, programowania i optymalizacji zależy często to, jak wielu klientów będzie na nią wchodzić. Niestety wiele stron jest zbudowanych tak, że zamiast pomagać właścicielom firm w biznesie – wręcz im szkodzi. Żeby upewnić się, czy nasza strona nie należy właśnie do takich, trzeba się jej dobrze przyjrzeć. Audyt seo to pierwsza opcja, która od razu pokaże nam, czego brakuje na stronie www i uświadomi, z jakich powodów google nie pokazuje jej w wynikach wyszukiwania albo wcale, albo nie tak wysoko, jak byśmy tego chcieli.
Na czym opiera się audyt seo? Przede wszystkim jest to szereg działań związanych z programowaniem i optymalizacją witryny, dzięki którym specjalista wykonujący taki audyt, może od razu wychwycić wszystkie niedociągnięcia, ale i sprawdzić jakie jeszcze działania może podjąć firma, żeby jej strona www rzeczywiście dobrze się pozycjonowała. W czasach ogromnej konkurencji i wielu biznesów, które próbują się wybić w sieci, robienie takich analiz, czy właśnie dobrze wykorzystany, audyt seo mogą zmienić przyszłość strony o sto osiemdziesiąt stopni! Znalezione podczas analizy błędy i niedociągnięcia będzie można poprawić, tym samym likwidując powody, które sprawiają, że strona nie jest chętnie odwiedzana ani przez potencjalnych klientów, ani przez roboty wyszukiwarek, które decydują o tym, jak wysoko i na jakim miejscu w rankingu google strona będzie się pojawiać.